Thursday, February 10, 2011

Transformation

Sekarang ni rumah tok aku dalam proses renovation. Bahagian belakang rumah sudah diruntuhkan. Bahagia tu dah lama. Sejak zaman Tokwan aku lagi. So, mak long aku decide nak buat baru. Runtuhkan bahagian tu dan jugak bahagian atas rumah. Bahagian atas tu dah tak ada orang nak duduk dah. Dah jadi macam stor. Lagipun, rumah tu panas. Atap pun dah lama. Rumah yang dulu tu penuh dengan kenangan. Sebab aku pun pernah tinggal di situ sejak dari kecil. Terutama masa lepas SPM. Memang sedih jugak la time aku tengok rumah tu dah tak ada. Selalunya setiap kali aku balik rumah tu, aku mesti teringat Arwah Tok. Mana-mana mesti ada kenangan. Setiap sudut rumah. Dah tak ada tempat aku selalu duduk mencicah buah pelam tiap-tiap petang dengan Arwah Tok dan jugak Tok Cik Jah. Dah tak ada tempat Arwah Tok selalu baring dan tak ada dah tempat Arwah Tok selalu termenung.

Tempat lepak waktu petang.





Lepas nie kalau aku balik ke Langkawi rumah nie dah berubah maybe 80%. Raya dalam rumah baru tahun ni..Mood baru dan semestinya dapur baru. Adakah rumah ini akan menjadi bertambah luas atau semakin sempit? Wait and see..Bergantung kepada tuan empunya rumah..hehe

No comments:

Post a Comment